ECT

Jahapp, jag sjunker igen... men hela tiden gör jag saker jag inte borde...
Ångesten tuggar på mig, spottar ut mig och jag är totalt söndertrasad... trodde inte jag kunde få sådan ångest när jag kollade på ett avsnitt "Uppdrag granskning", som handlade om ECT, electroconvulsive therapy.
Tänker hela tiden att "Ingen jävel ska få köra ECT på mig!"... och jag hoppas det förblir så...
I början av 2000-talet gjordes 18 tusen ECT-behandlingar om året i Sverige. Nu är behandlingen uppe i 45 tusen behandlingar om året, och i sjuttio år har eltekniken använts inom psykiatrin.
Kan ju lugnt säga att ECT skrämmer skiten ur mig, och ingen, absolut ingen kan få mig att göra en sådan behandling.
Fast jag tror mest min enorma skräck mot ECT beror på ett par avsnitt i serien Oz, där en kille får ECT, plus filmen Changeling, där de får ECT utan bedövning... visst, du får bedövning och grejer, men jag vill gärna ha mitt minne kvar, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0