Tekniken gör mig galen!

Jag tror mina teknikprylar hatar mig. Varenda teknisk pryl jag har, verkar ha bestämt sig för att jag är en ond ande eller... så kanske det bor onda andar i mina grejer...?

Vi kan ju börja med xboxen: Varenda kväll när jag ska starta den, så vägrar den inse att den har en skiva i sig. Jag får trycka in och ut skivan (om jag har tur) en gång, innan den fattar att den har en skiva i sig. Men sådan tur har jag inte. Nej nej, minst tre gånger måste jag öppna och stänga den där jävla luckan. Ibland räcker inte ens det, utan jag måste starta om xboxen, eftersom den ändå inte fattar att den har en skiva i sig... och jag kan inte sova om jag inte har Simpsons igång... om jag inte är hos mr K, förstås.

Okej, det var xboxen det. Då kan jag ju gå vidare till den yngre förmågan, det vill säga xbox 360. (Ja, jag har en sån också... vägrar Playstation... har jag gjort sedan jag var... 9-10 någonting, eftersom fanskapet vägrade fungera här hemma, så därför, inget Playstation.)
Tänkte ta det lite lugnt och spela lite på den, eftersom det var ett tag sedan jag rörde den... och var jävligt sugen på att spela lite fightingspel, eftersom mr K lånat mitt DoA...
Kopplade in alla sladdarna, trycker på ON-knappen och... inte ett skit händer. Trycker frenetiskt flera gånger, med samma reslutat. Den är stendöd.
Blir irriterad, letar igenom mitt monster till garderob, eftersom jag tror att jag har städat bort en extra kabel eller nåt, men hittar ingen alls.
Börjar då att plocka bort alla kablarna, för att istället koppla in vanliga xboxen och lägga mig och sova istället, men gör ett sista försök och trycker i alla kablarna igen, och trycker på ON... och den startar!
Visar sig rätt snabbt att jag inte tryckt in kablarna ordentligt... bra jobbat där... right? -.-

Då har vi kommit till nästa tekniska sak som irriterar mig, dock inte lika mycket som xboxen gör, nämligen min mobil.
Egentligen irriterar den mig inte så mycket, det är bara det att varenda gång jag ska skriva ett SMS, (jag använder T9, kan jag ju upplysa om) så blir texten på engelska.
Det spelar ingen roll hur många SMS jag skriver, den fortsätter att ha engelska som standard. Why I wonder...

Jahapp, det  var mobilen det... snabbt avklarat. Sista teknikpryl som irriterar mig mest av allt, och som i vissa lägen kan göra mig riktigt förbannad, är min bilstereo. Snart sliter jag ut fanskapet och backar över den... Spelar ingen roll hur varmt det är ute, har den stått en hel dag, så vägrar den att spela mina skivor, och det spelar ingen roll om det är brännskivor eller orginalskivor.
Likadant är det om det är kallt ute... idag tog det 45 minuter för fanskapet att spela min skiva, och då var jag nästan hemma...
"Men lyssna på radio då!" kanske ni tycker?
Jag lyssnar väldigt sällan på radio, jag föredrar att spela mina skivor, för då vet jag vad som kommer och vad jag får lyssna på...
Brorsans bilstereo som jag hade i Opeln var hur bra som helst, spelade ingen roll hur satans kallt eller varmt det var, den startade alltid mina skivor...

Nej, nu har jag klagat färdigt över alla mina tekniska bekymmer och ska ta och sova istället, tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0