Hjärtattack?

Satt vid datorn (...eller ja, sitter) och har "Män som hatar kvinnor" på i bakgrunden, fast i rummet bredvid. Sitter i min egna lilla värld, och helt plötsligt hör jag skott avlossas, och jag skämtar inte när jag säger att jag fick hjärtat i halsgropen och var helt övertygad om att det var mig de sköt efter, innan jag inser att det är från scenen då Mikael Blomkvist är ute i skogen och far runt, och någon skjuter efter honom, men det tog några sekunder innan min hjärna kopplade det, och några minuter innan hjärtat hamnade på rätt plats igen, och inte i halsgropen.

Men sådana där saker händer rätt ofta, eftersom jag är... något paranoid. För några dagar sedan skulle jag gå ner i källaren, och helt plötsligt så är det något som ramlar ner för trappan som leder till ovanvåningen. Jag blir livrädd, och undrar så klart vad fan det är för något som har haft ner grejen, som kommer nerrasande från trappan.
Det går några sekunder, så kommer det en till sak flygande ner för trappan... så jag tar mod till mig, och går med bankande hjärta upp för trappan, ställer de två föremålen som rasat ner för trappan på sin plats och ser mig omkring efter vad som har haft ner sakerna. Jag inser ganska snabbt att det är en fågel som lyckats tagit sig in genom ett öppet fönster... så jag öppnar fönstret på vid gavel, och fågeln flaxar ut...


Kommentarer
Postat av: AnneLie

Det var nog bara lilla hustomten som var ute och flög lite :-) han ville skoja med dig.

hoppas allt är bra med dig

kram

2010-10-22 @ 19:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0