Vilken fart!

Igår vaknade jag klockan åtta, av att jag fick ett SMS. Först tänkte jag strunta i att kolla vem det var ifrån, men sedan gjorde jag det ändå.
Det var från A, som undrade om jag kunde rida tillsammans med henne, eftersom S-L inte kunde. Jodå, det kunde jag.
Snabbt som ögat satte jag på mig ridkläder, slängde i mig min frukost och en kopp kaffe och for iväg till stallet.
Jag hade totalt missuppfattat det A skrivit, så jag trodde att jag skulle rida med S-L, men så var inte fallet.

Vi stack iväg på ridturen, och när vi kom fram i trav så drog Svarta iväg som en avlöning. Jösses, vad hon kan trava fort!
När vi sedan kom fram i kort galopp, så lyckades hon faktiskt hålla jämna steg med Elvis! Men när han drog iväg i ökad galopp hade hon lite svårare att hänga på.
Men vilken skillnad det är emot när jag började rida henne, då orkade hon knappt galoppera 200 meter...
Och det verkar som att ägaren till Svarta uppskattar att jag motionerar henne, och det är ju alltid kul att få höra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0