En liten tanke...

Satt och surfade runt lite, medan jag väntar på att tigerkakan jag har i ugnen ska bli färdig, och surfar in på en sida för hemlösa (omhändertagna) katter, och ångesten biter mig i bröstet.
Jag blir så ledsen när jag ser alla dessa underbara djur, som är omhändertagna för att ingen vill ha dem, eller kan ta hand om dem.
De som har "sommarkatter"... jag blir så förbannad! Varför ens skaffa katt om ni vet med er att ni inte kan ta hand om katten när sommaren är slut? Det är både egoistiskt och fulltständigt idiotiskt.
Mr K berättade för mig (det var i slutet av maj, om jag inte minns helt fel) att de flesta katterna som bor på katthem, blir kvar där hela livet... då brast det för mig, jag började storgråta. Jag tycker så synd om djuren som blir kvar på hemmen (inte bara katterna), bara för att människorna som skulle älska dem och ta hand om dem, inte gör det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0