Har du ont i magen?

Jahapp, var iväg på ultraljud idag. Gick faktiskt helt okej... han hittade inga fel på mig i alla fall...
Det han kollade var: Njurar, lever, mjälten, blindtarmen (som han tydligen inte såg så bra, men det gjorde man tydligen inte om den inte var dålig), aortan/stora kroppspulsådern... (hade ingen aning om att det fanns en sådan i magen också... men tydligen så är det så...)
Och precis som jag misstänkte så fick jag psykbryt. Var helt jävla galen när jag skulle åka iväg till sjukan. Hatar att stressa, vilket jag självklart var, plus att jag var hungrig... väääldigt dålig kombination... nåja, kom fram i tid i alla fall, anmäler mig i receptionen och drar iväg till väntrummet.
Sitter och läser, då en sköterska frågar efter mitt namn. Jag svarar att jo, det är jag som ska in på ultraljud. Sedan säger hon:
"Sitter du i mörkret och läser?"
Hon tänder lampan, varpå jag tackar henne. Hon står kvar i några sekunder och tittar på mig, och först fattar jag att jag ska följa med henne...

Har även lyckats baka idag... blev väldigt "nyttiga" tryffelstänger. Trodde seriöst att jag gick upp tre kilo bara av att läsa receptet.
Jag menar okej, det är tryffel, då ska det väl vara choklad, men jag menar... för i helvete, de innehöll 600 gram choklad, det är för helvete mer än ett halvt kilo!!
Nåja, smakade en i alla fall, och den var helt okej... men det går inte att äta mer än en, då mår (i alla fall jag) tokilla. Fast jag mådde förvisso rätt illa efter att ha ätit den där enda tryffelstången, men ändå :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0