Lokalsinne...

Kom hem från mr K igår... var förbi brorsan en sväng på hemvägen också...
Fick lov att koppla in GPS:en för att hitta dit (hittar när jag åker från mig, men inte när jag åker från mr K, för då kommer jag från fel håll...), och när jag står utanför porten med bilen, så ska jag ta ur kabeln från cigarett-tändaren (GPS:en laddas ju i den...) och vad händer? Hela skiten går sönder.
Jag försöker laga den, men lyckas inget vidare, så struntar i det just då, går in, hämtar parkeringsbiljett, går ut till bilen igen och åker och parkerar.
När jag ska hem, så försöker jag fixa GPS:en, men i och med att den inte laddas, så är den lika död som en stekt sill. Jag får nästintill panik, vet inte riktigt hur jag ska lyckas hitta hem utan GPS:en (har värdelöst lokalsinne), men andas djupt och ger mig fan på att jag ska lyckas hitta hem ändå.
Så jag lusläser varenda skylt, och inser att: "Jag känner faktiskt igen mig!"
Lyckas faktiskt hitta ut på stora vägen utan GPS, vilket var en enorm seger för mig...

Ikväll var jag ut till bilen för att se om jag kunde hitta några delar till GPS:en, om de nu av misstag skulle ha hamnat på golvet eller under sätet.
Lyckas hitta två av delarna, och får till och med ihop fanstyget igen, så nu funkar den som den ska igen, hurra hurra!

Lyckades även med en rätt stor miss i torsdags innan jag skulle åka iväg till Mr K. Skulle ju tanka innan jag åkte iväg. Stack iväg till macken, ska rota fram plånboken ur väskan... men nej, ingen plånbok.
"Helvetes jävla skit!" fräser jag ilsket, eftersom jag inser att den ligger kvar på köksbordet hemma.
Hade ju tömt plånboken på alla sedlar innan jag drog iväg, men lade inte tillbaka plånboken i väskan...
Som tur är så tankar jag aldrig innan jag vet att jag har plånboken med mig. Rotar alltid fram plånboken ur väskan innan jag börjar tanka... och tur är väl det, tydligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0