Då åker vi!

Jahapp, idag reste jag neröver igen... inte ensam dock, hade mr K med mig.
Skulle tanka på Statan, och tänkte även fylla på spolarvätska, eftersom den var helt slut. Går in och letar mig fördärvad efter färdigblandad spolarvätska, vilket (så klart) inte fanns.
Nehepp, var bara att knata ut och se om de hade någon färdigblandad spolarvätska där ute, vilket de (så klart) inte hade.
Så fick backa litegrann med bilen för att fylla på med spolarvätska från deras automat. Trycker på kassaknappen, stoppar in slangen i hålet och trycker på knappen... och inte ett skit händer. Det enda som händer är att det droppar litegrann.
Jaha, går in igen, och påpekar för kassörskan att jag inte kan fylla på spolarvätska från deras automat.
"Den har nog frysit... den brukar göra det när det är kallt..."
Jaha... kul. Får lov att köpa outspädd spolarvätska.
Är halvhysterisk, halvgrinig och undrar varför i helvete de inte kan fixa så att man kan ha i spolarvätska från tanken trots att det är kallt, för kallt var det inte.
Muttrade även surt att om det nu var så kallt, så skulle väl även bensinen frysa... men så var det tydligen inte...

Det går ganska bra, vet inte riktigt hur långt vi åkt, innan jag har en långtradare bakom mig, som kör om.
"Skita inte ner min ruta, skit... NEEEEEEEEJ!" skriker jag, eftersom när långtradaren kör om, så skitar den (så klart) ner min ruta, så jag inte ser så förbannat bra.
Och det är inte allt för kul, eftersom jag har noll spolarvätska i bilen (eller jo, det hade jag, men inte på stället där den ska vara) och ser då i princip noll.
Men efter ett tag hittar jag ett ställe att stanna på, och hivar i den outspädda spolarvätskan, och sprutar på rutan, så jag tillslut ser ut igen. Hurra hurra!
Det enda jag måste göra nu, är att fylla en flarra med vatten och hälla i den i spolarvätsketanken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0