Ridtur

Jahapp, idag var jag iväg till stallet, och fick verkligen jobba... jösses vad jag har ont i benen... Svarta var pigg som en spigg, och ville ingenting annat än att springa fort, men det ville inte jag... hon stack två gånger, men fick kontroll över henne rätt fort... så nu har jag blåsor i händerna... så går det när man inte använder ridhandskar...

Sedan skulle jag duscha när jag kom hem, tänkte jag... men tji fick jag... det kom inte en droppe vatten ur kranen, så fick vänta över två timmar innan jag fick duscha, så var lagom glad...

Nu ska jag ta och sova, får väl se hur bra jag lyckas med det...

Kommentarer
Postat av: AnneLIe

Visst är det kul med pigga hästar men helst ska de inte sticka då är det lite jobbigt man kan liksom inte njuta av turen då utan får vara extra vaksam.

När jag red islänningarna och kände att de hade överskottsenergi så brukade jag köra lite halvhalter, skänkelvridning, stopp och backning sen när jag blivit "varm" så fick de en snabb galopp sudd på busridning :-) sen kunde man njuta av fågelsången :-) Man kanske skulle börja rida igen det var 4 år sen sist snacka om träningsvärk ifall man rider nu :-)kram

2011-03-11 @ 07:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0