Ständig ångest

Just nu går jag omkring med ständig ångest och känslan av att jag hela tiden säger fel saker... jag får för mig att jag är totalt nedlåtande och elak, vilket inte är min mening, men det är så det känns...
Sedan har vi min förbannade prestationsångest, det känns som att ingenting, absolut ingenting jag säger eller gör någonsin är bra nog...
Är även ständigt trött, har svårt att sova och har ingen jävla aning om hur det blir med det där mötet som jag har för mig var den 17 maj... har inte fått någon kallelse, och ingen tid, bara ett jävla datum.

Just nu känner jag mig otroligt ensam och jag vet inte vad jag ska ta mig till...
Det känns som att jag irrar omkring i en enorm skog som jag är vilse i, och det gillar jag inte, för skogen skrämmer skiten ur mig.
Finns förvisso rätt mycket jag är rädd för, men jag orkar inte skriva någon lista just nu, får göra det någon annan gång, tror jag.

Jag vill också kunna vara social och kunna prata, utan att känna mig som en fullblodsidiot så fort jag öppnar munnen. Hur gör man det? Tell me please, I would love to know how...
Men så fort jag försöker vara social, så känner jag mig, som sagt, som en fullblodsidiot, och ingenting jag säger är bra nog...

Kommentarer
Postat av: AnneLIe

Du duger som du är. Vi älskar dig med både fel och brister. Alla tycker de har något som är fel i sina egna ögon/tankar vilket andra inte tycker de har :-)



Vi kanske kan ses i skogen jag vandrar där också. Så kan vi äta blåbär o smultron sittandes på en sten med mjuk mossa :-)

massor av kramar från oss

vi längtar efter dig

2011-05-14 @ 08:22:32
Postat av: Belial

Känner igen mig i mycket utav det du beskriver.



Vet att du alltid är smart och trevlig, så det är synd att du ska behöva känna en rädsla för att yttra dig osv. Men vet samtidigt att det är jättesvårt när ångesten ständigt ska hänga en över axeln och göra sig påmind vid minsta lilla osäkerhet man känner. :(

2011-07-26 @ 23:29:01
URL: http://belial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0