Tillbaka i sadeln

Idag var jag i stallet eftersom miss P frågat mig om jag ville hänga med henne och Capris på en ridtur... vi tog in Svarta och hennes nya kavaljer (De som inte vet varför Svarta har en ny kavaljer, är för att Elvis tyvärr togs bort den 10/11...) i stallet och ställde hennes kavaljer i boxen, sedan stack miss P iväg för att göra i ordning Capris och jag gjorde i ordning Svarta.
Hon var faktiskt helt tyst när jag tog ut henne. Den enda som gnäggade var faktiskt hennes kavaljer...

Ridturen gick ganska bra, det enda problemet jag hade med Svarta var att hon hade jättesvårt att få fäste på vägen, eftersom det var snorhalt och hon hade inga broddar, stackaren...
Det var riktigt härligt att vara tillbaka i sadeln, jag har inte ridit på flera månader, minns inte när det var sist jag satt i sadeln...

När miss P ridit iväg till Capris stall, började Svarta gnägga sådär hjärtskärande som bara hon kan... men hon lugnade ner sig så fort hon kom in i stallet och såg sin kavaljer...
Honom kan man inte rida, jag vet dock inte varför... men han var otroligt fin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0