Filmförslag

Just nu är jag rätt uttråkad, så då tänkte jag ta och glo på någon av filmerna jag fick i födelsedagspresent (eller julklapp...) för sisodär 3 år sedan av min bror... De kom i en sådan där box, fyra stycken... Frågan är bara vilken av dem jag ska kolla på...
Jag har inte ens öppnat filmerna för att se dem, och just nu har jag lite svårt att bryta förpackningen... har skitsvårt för att ta bort plasten från saker... plasten på startknappen till min xbox, som jag fick när jag var 16, sitter fortfarande kvar (det är alltså 8 år sedan jag fick den.), precis som plasten till min mobil sitter kvar... är väääldigt många som det kliar i fingrarna på för att ta bort plasten...
Nu kom jag ifrån ämnet litegrann... hur som helst... filmerna var det ja, de kommer här:

De fyra jag har att välja på är:
Pulp Fiction av Quentin Tarantino (Ska snabbt erkänna att jag inte har sett hela...)

Planet Terror av Robert Rodriguez (Hade aldrig hört talas om filmen förrän jag fick den...) "En minst sagt ovaligt beväpnad kvinna vid namn Cherry och hennes kampsportskunnige partner och några få andra går till mottattack mot en samling mordiska, smittade människor, så kallade sicko. De kämpar för att hitta en sista trygg plats på Planet Terror."

Sin City av Robert Rodriguez (Den här filmen har jag däremot sett massor av gånger, och klarar numera inte av att se filmer som Elijah Wood är med i, tycker hans karaktär i den här filmen är läskig som fan, och de där ögonen skrämmer skiten ur mig...)

Death Proof av Quentin Tarantino (Jag undrar hur paranoid jag kommer att vara efter att ha sett den här, med tanke på vad den handlar om...) "Quentin Tarantino låter tjejerna glänsa i Death Proof som är en blandning av skräck, action och biljaktsfilm. Kurt Russel spelar huvudrollen som Stuntman Mike, en ärrad rebell som förföljer och dödar unga kvinnor med sin monsterbil."

Ni kanske undrar varför jag skulle bli paranoid efter att ha sett den sista filmen? Jo, därför att det är en tjej som killen plockar upp och efter att han har plockat upp henne, säger han:
"Detta är världens säkraste bil... om du sitter där jag sitter..."
Jag råkar veta det bara för att min bror, hans sambo och pappa har sett den här filmen... så ja, lite lätt nojig är jag redan nu, trots att jag inte ens sett filmen i fråga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0