Zombiemedicin

Jahapp, ny medicin igen nu då... fast sömnmedicin den här gången...
Är inte sådär jätteförtjust i att proppa i mig piller (eller rättare sagt... jag hatar att proppa i mig piller.), men eftersom min läkare lovade mig att jag skulle få sova efter att ha tagit ett, så gav jag med mig. (Han varnade däremot för en av biverkningarna, som var viktökning... och om jag ökade i vikt så skulle jag sluta med dem.)
Han varnade mig också för att jag kunde sova i sisodär 3 dar efter att ha tagit medicinen... jippie... (de pillren kan lätt kallas zombiepiller...)
Men så blev inte fallet... jag har inte fått sova mycket alls i natt... jag ser "verkligen" fram emot ikväll...

Anledningen till att jag gav med mig, är enkel: Jag kan inte sova. Jag har inte kunnat sova ordentligt sedan jag var 14 år, så då tänkte jag att: "Okej, jag förlorar inget på att prova dem..."
Nu har jag testat ett sådant där piller (natten till idag) och vad händer? Jo, det kan jag tala om... har aldrig sovit så jävla dåligt som jag gjorde inatt... jag lade mig vid 22.00 ungefär (och då hade jag tagit pillret.), somnade inte förrän vid 23.30, vaknade igen vid 00.00, somnade igen vid 1.00, vaknade igen vid 1.30... och sådär höll det på, hela jävla natten.
Hade dessutom diverse krypningar och domningar i benen (men det visste jag i och för sig om att jag skulle kunna få, det stod om det i bipackssedeln.), inte så jävla trevligt direkt...

Så nu funderar jag på vad i helvete jag ska göra för att få sova ordentligt... för jag tvivlar på att jag kommer få sova något alls... det kanske spelar in att jag bara har ätit medicinen 1 dag, men för helvete, jag har ingen lust att äta en medicin i 2-3 veckor för att skiten ska börja fungera som den ska, med en ännu mer störd sömn än vad jag redan har...

Jag hade dessutom lite svårt att bestämma mig för om jag skulle ta i tu med sömnen eller ångesten först... så jag valde sömnen, för att (förhoppningsvis) få sova ordentligt någon gång, och jag märkte hur fan det gick... men som sagt, det har ju inte precis gått lång tid, men som jag skrev tidigare, har ingen lust att vänta i 2-3 veckor för att medicinen ska börja fungera... (nu vet jag ju inte om det gäller för sömnmedicin, eller om det bara är för ångestdämpande/antidepp osv, eller om det även gäller sömnpiller...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0