Bakande!

Idag blev det bakande som stod på schemat. Det blev en passionsfruktscheesecake... god var den också, vill jag lova! :)
Fick äntligen tag i passionsfrukten idag, dock inte på Ica Maxi, utan på "vanliga" Ica... fick lov att fråga någon som jobbade där var de var, eftersom jag letat mig fördärvad utan att hitta dem.
Hon jag frågade, upplyste surt att:
"De står vid vindruvorna."
Hon verkade ju verkligen vara serviceinriktad, får jag ju lov att säga...

När jag kom hem, så började jag och mamma med cheesecaken, det blev många vändor för den in i frysen... och först kunde vi inte förstå varför själva "glassyren" blev så satans lös... var inte så konstigt, eftersom vi glömt ha i äggvitorna... nåja, den blev både god och bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0