Påsk och galna förare

Jahapp, då var det alltså påsk...
För två dagar sedan hade jag praktik, och jag höll på att prismärka varor och även sopa golvet, då en man kom in och pratade med chefen. Han pratade lite med mig också, frågade om jag gick i skolan.
"Nej, det är jag för gammal för..." svarade jag och log lite.
"Jaså? Hur gammal är du då?"
"25..."
"Du ser verkligen inte ut att vara 25!"
Så för den komplimangen var det bara att tacka och ta emot... :) (Kan ju säga att jag även får lov att visa legg för att köpa energidrycker... O.o)

Igår var jag iväg till biblioteket innan praktiken, skulle lämna tillbaka några böcker jag läst ut, samt låna några nya. Jag var inne i rondellen, och håller fanemig på att få en satans skåpbil i passagerardörren, eftersom personen i fråga som körde den inte uppmärksammat att jag kom. Vad hade den personen ögonen till, egentligen?
Samma sak hände idag, fast då var det en korsning, då ännu en skåpbil kör rätt ut i vägen utan att se sig för, vilket gjorde mig ganska irriterad, i och med att den personen hade väjningsplikt...

Och ikväll skulle jag iväg för att jaga passionsfrukt. For till Ica Maxi och letade som en galning, men nej, inte en ynka passionsfrukt i sikte, så får skaffa det imorgon istället.
När jag var på väg hem från Ica Maxi, så blir jag omkörd av någon som måste haft inåt helvete bråttom, med tanke på att personen (vet inte om det var en tjej eller kille) körde om alldeles innan en trafikdelare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0