Muffins från helvetet

Skulle baka muffins idag, tänkte jag. Gick åt helsike redan från början, mer eller mindre. Tog elvispen för att vispa ihop socker + smör (det stod så i receptet), med resultatet av att allt jävla smör fastnade i visparna... så fick lov att kleta loss smöret från visparna.
Blandade ingredienserna, precis som det stod i receptet, eftersom jag aldrig gjort dessa muffins förut, så då är det väl lika bra att följa receptet till punkt och pricka.
När jag skulle fylla formarna med smet, så inser jag att smeten är fanemig lika trögflytande som gyttja. Vill bara skrika rakt ut i frustration, men jag suckar tungt och tar fram en sked + en slickepott så jag skulle kunna få i smeten/gyttjan i formarna.
Sedan var det dags att stoppa i en bit choklad i varje muffin, vilket var ett visst pillergöra, det också. Smeten var ju så förbannat trögflytande, så när jag tryckt ner en bit choklad, så var det ett helvete att täcka den med smet...
Nåja, nu är de i alla fall klara. Jag får väl hoppas på att de smakar bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0