My dreams are empty

Fick besök av mr E och mr L på morgonen, eftersom min bror skulle iväg på (jag vred mig av skratt när jag hörde det först) veteranhockey! Hallå... karln är bara 30, men räknas redan som veteran, tydligen... och miss M skulle jobba, så då fick vi ta hand om de två busungarna (även om mr L bestämt hävdar att han minsann inte är någon busunge, men att jag minsann är en busvuxen!), som hade skidorna med sig, så de åkte skidor på vår grannes tomt...

Fick sedan besök av miss L, mr B och mr H, eftersom jag hade lovat dem fika igår. Var hur trevligt som helst, med en hel del skratt och en massa trevligt prat.

Juat nu önskar jag mig... 3 saker, ungefär. Eller ja, fyra då.
1. Att jag får bo i egen lägenhet... vill, vill, vill!
2. En hund...
3. Ett jobb (även om jag har praktiken... men... ja, det är ju inte ett jobb... bara... en sysselsättning...)
4. Att få reda på vad fan jag har för fel, för ja, något är det.

Angående punkt nummer 4, så är jag förbannat trött på att ofta få höra att "Dina problem kan bero på att du blev opererad så tidigt, att du är född med hydrocephalus."
Jag säger som en väldigt, väldigt tjock kille sa i ett avsnitt av House:
"Allt är inte så uppenbart, mina problem beror inte på att jag är tjock!"
Visst, visst, visst. Jag är inte tjock, och visst kan mina problem bero på att jag är född med hydrocephalus, men de behöver för fan inte stirra sig blinda på just det, att jag är född med hydrocephalus.
Dessutom så är jag ganska sne på att många är så jävla enkelspåriga, de vill bara utreda en enda diagnos, ingenting mer.
Jag menar, come on... det är för fan som om en hudläkare bara skulle rikta in sig på fötterna för att "Det verkar stämma bäst..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0