Ny bok...

Har ganska precis läst färdigt en av böckerna jag fick i julklapp, Blodläge av Johan Theorin. Helt okej bok, han skriver lite annorlunda mot vad jag är van vid... inte för att det är något dåligt, tycker han skriver bra.

Läste klart boken medan jag låg i badet, vill alltid ha något att läsa när jag badar, annars tröttnar jag på att ligga där och skvalpa efter fem minuter. (Till skillnad mot när jag var liten, då jag kunde bada i badkar hur länge som helst... dock hade vi inget eget, så varenda gång jag och mamma hälsade på hos mormor så badade jag alltid.)

Nåja, hur som helst, ska väl komma till saken...
Jag höll på att tappa upp badvattnet, kliva i badkaret och hålla i boken på samma gång. Vad tror du händer? Om du gissade på att ingenting hände, så gissade du fel, men om du gissade på att jag tappade taget om boken så den föll i vattnet, så gissade du rätt.
Med ett yl får jag snabbt upp boken och blir lagom irriterad eftersom den är något blöt... Läste i alla fall klart boken, och nu ligger den på tork och i kläm mellan ett par tunga saker så den inte ska vara helt oläsbar... det var nämligen en pocket jag lyckades tappa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0