Tillbaka på praktiken...

Idag var första dagen på praktiken efter juluppehållet. Var väldigt tomt utan miss P... :/
Fick först skotta snö, vilket var helvetiskt tungt eftersom det var kramsnö... men men, det gick bra i alla fall... även om det var tungt... skulle inte förvåna mig om jag har träningsvärk imorgon... O.o
Efter det så fick jag fixa vid den gamla bakugnen, dammsuga upp en massa damm... hostade fan hur mycket som helst, sotlunga igen alltså.
Efter det så fick jag ta en såg och såga bort lite gamla rör som inte skulle vara kvar längre. Gick inte så bra först, men efter en hel del svordomar så gick det vägen...
Sedan skulle chefen dra ett rör genom ett annat rör, och jag skulle mata på (han stod i källaren och jag på övervåningen), det blev ett rejält ryck en gång så jag skar mig på kabelsaten... blödde som en stucken gris, men med ett plåster så var det ur världen :P

När jag kom hem så var mamma och min yngsta brorson ute på gården och gjorde snögubbar... sedan skulle de skotta snö. Jag erbjöd mig att hjälpa till, och skottade fram till fågelstugan, sedan höll jag på att bli knäckt, den satans snön vägde bly...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0