Den falska verkligheten...

Nu har det börjat igen... igår hade jag en rätt bra dag, träffade en underbar människa, som jag inte träffat på över en månad, så det var roligt att träffas och prataprataprata!
Idag var dagen mindre bra, jag var extremt trött när jag gick upp (inte så konstigt kanske, gick och lade mig vid 01.30 och gick upp 07.30), sedan var jag allmänt arg på allt och alla och tyckte inte om världen i allmänhet (det gör jag inte nu heller, i och för sig...).
Jag var spydig och hånfull, hatisk och ilsken... hela dagen har varit så, och jag vet inte hur fan jag ska göra för att inte vara så, humöret skiftar så snabbt, jag hinner inte med, jag ser allt i svart eller vitt, låt mig kliva av...

Imorgon ska jag iväg till FK... hur fan ska det gå? Jag kommer rasa samman och gå sönder totalt...

"Moralen är en dygd o allt är förbjudet
Slå dig ner, framför teven
Du sitter väl bra, du har det väl skönt
Bara bara bara ta emot.
Lär dig leva som det passar
Lär av dem som redan sitter
Du klarar inte av nån frihet
För att andra vill lära dig
Du behöver inte ha nån frihet
För dom som alltid vet bäst
Sitt still på din stol, tyst för fan
Ta emot, stick inte upp
Du får, allt på ett fat
Du behöver inget se
Tv:n lär dig allt du behöver
Tar dej med på en resa
I den falska verkligheten där ingenting stämmer alls
I den falska verkligheten
Som inte finns någonstans"


Ebba Grön- Tyst för fan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0