Nära kanten...

Häromdagen (minns inte om det var igår eller i torsdags) så fick jag ett samtal. Det är inte ofta det ringer på vanliga telefonen, och ännu ovanligare att samtalet är till mig.
Hur som helst, samtalet var i alla fall till mig, nu ska (äntligen, efter sisodär 3 års jävla bråkande) jag få min jävla utredning. Igen.
H*n jag pratade med sa att jag skulle bli utredd för aspergers syndrom. Igen.
Då blev jag faktiskt riktigt förbannad, och påpekade att en annan läkare sagt att jag skulle bli utredd för flera saker, inte bara aspergers. Är rätt så jävla less på att läkarna inte kan ta bort sina jävla skygglappar, de kan bara se en diagnos.
Påpelade för personen jag pratade med, att förra läkaren jag hade, sa att jag skulle bli utredd för flera diagnoser, inte bara en.
Jag menar, så som de håller på nu..,. tänk om en polis skulle tänka så jävla enkelriktat! Det har begåtts ett mord, allt pekar på att det är en viss person, men poliserna har i förväg bestämt sig för att det helt enkelt måste vara en helt annan person. (Skulle poliserna göra så, så skulle det bli ett jävla liv, men att göra så inom psyk verkar tydligen vara helt okej...)
Och om psykologen jag ska träffa i höst (h*n jag pratade med sa att h*n kunde prata med dem på psyk och se om jag fick en snabbare tid, vilket jag vänligt avböjde. Har jag väntat så jävla länge, kan jag vänta två månader till...) bara vill göra en utredning om aspergers syndrom, så tänker jag säga:
"Om du tänker så jävla enkelriktat kan jag lika gärna åka hem igen. Jag har redan blivit utredd för det en gång, varför ska jag då bli utredd för det en gång till? Något fel är det, men vad det är, har jag inte kompetens att avgöra, jag tror dock inte att det är aspergers syndrom. Ta av skygglapparna och tänk utanför ramarna, för helvete!"
 
Fick även reda på att jag haft sömnproblem mycket längre än vad jag egentligen trott... hade ett jobbigt samtal idag,, men vill inte skriva om det här...
 
Jag står vid kanten, mörkret har slukat mig med hull och hår...
 

Kommentarer
Postat av: Fredrik Kratz

hoppas att allt ordnar sig för dig trots allt strul som har varit osv. hoppas vi träffas snart kram / Fredrik :)

2012-07-07 @ 22:34:12
Postat av: Fredrik Kratz

hoppas att allt ordnar sig för dig trots allt strul som har varit osv. hoppas vi träffas snart kram / Fredrik :)

Svar: Det hoppas jag också, både att allt skit ordnar sig, och att vi ses snart! Var ju så länge sedan vi sågs! Kraam// faster
Snuff

2012-07-07 @ 22:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0