Oh no, not YOU again...

Häromdagen fick jag hem en läkartid (behövde för en gångs skull inte ringa och tjata.), vilket jag tyckte var bra... fram tills jag öppnade brevet och såg vilken läkare jag fick...
Just precis. Samma läkare som sist. Mamma kommenterade det med:
"Jamen då får du i alla fall samma läkare för en gångs skull..."
Mitt svar:
"Det är i och för sig sant, men i det här fallet hade jag faktiskt hellre tagit en ny läkare."
 
Har även fått hem vad min handläggare på FK skrivit om mig i sitt omdöme, och jag tycker det är fan så mycket bättre skrivet än vad min sjukintyg är...
Så jag får väl se vad läkaren vill prata med mig om den 3:e augusti då jag ska dit...
 
Jag håller med karaktären Lisbeth Salander om en sak; det är ingen idé att prata med tokdoktorer, de lyssnar ju ändå inte på vad jag säger.
 
Vissa frågor vill jag inte besvara, de förtjänar inte ens ett svar... idiotiska frågor... jag hatar dem... tror de jag tycker det roligt att bo hemma? Tror de jag gillar att ha psykiska problem?
Nej, precis... men försöker de titta på mer än en diagnos? Nej... de är ju de "allvetande läkarna", och jag är ju bara en psykpatient...
 
En annan sak som stör mig är; varför har de samlat in "psykiska sjukdomar" i en enda stor klump? Borderline, ADHD, autism, paniksyndrom och så vidare...
Tänk om de skulle göra lika med fysiska sjukdomar... hjärntumörer, benbrott, hjärtfel, migrän... inte så bra va? Men med psykiska sjukdomar verkar det vara helt i sin ordning...


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej gumman
Ta en kopia på handläggarens brev och stoppa det under näsan på läkaren. Och hoppas på att läkaren kan läsa och förstå :-)

Svar: Var en bra idé, men tror inte läkaren kommer förstå, h*n förstod inte vad jag sa, och jag förstod inte vad h*n sa... perfekt... -.-
Snuff

2012-07-15 @ 07:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0