Muffins!

Idag har jag bakat muffins...! Blev en ny variant, men vissa ingredienser saknades, så fick lov att införskaffa dem på Ica Maxi.
När jag väl började med muffinsen, så var jag inte direkt på mitt soligaste humör, och när jag lade till sockret till marängen (du ska ju vispa ner socker i marängen också...) så blev den lös! Var inte roligt alls, men efter en stund så var den inte rinnig längre, utan jag kunde vända upp och ner på skålen utan att allt rann ut, precis som det ska vara när man gör maräng...
Sedan var det muffinssmetens tur... den gick att göra, utan missöden... fick även i dumlen utan missöden och sedan kletade jag på marängen... blev ett riktigt bra resultat, men vet inte hur de smakar än... jag får väl se imorgon, om några fikasugna dyker upp! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0