Krossad

Igår var jag iväg till min skötare/vård- och stödsamordnare, och jag tycker redan illa om personen i fråga, fast jag bara träffat denna person 1 gång.
För det första, jag skulle vara där klockan 13.00, jag fick vänta 15 minuter innan denna person ens behagade att dyka upp. Jävligt förtroendeingivande, får jag ju lov att säga.
Denna person fick jag träffa i 15 minuter, innan denna person ansåg att vi skulle boka en ny tid, då denna person skulle göra en ny vårdplan.
Sedan när får en skötare göra en sådan sak? De har väl för faen inga befogenheter?! Det är väl ändå läkaren som gör en vårdplan? Eller har jag fel?
Och vilken läkare skulle i så fall göra denna vårdplan? Jag har ju, som bekant, haft 16 olika läkare, som alla ställer olika diagnoser.
Hur ska jag kunna känna förtroende när jag ständigt bollas runt och ständigt får nya människor omkring mig, som jag (en självklarhet i deras ögon) ska känna förtroende för och tala om precis hur jag känner det och precis hur jag mår.
Men nej, de dagarna är förbi, mitt förtroende är krossat och jag hatar varenda minut i det där förbannade väntrummet på psyk, lika mycket som jag hatar varenda minut av de minuter jag tillbringar tillsammans med läkare eller vårdare.

Det enda som är någorlunda positivt är att jag fick komma iväg till min jobbcoach idag. Den personen litar jag på till viss del, i alla fall. Kan kanske bero på att den här personen inte har ett skit med psyk att göra.
Min jobbcoach har fixat så ett möte med mig, min jobbcoach, en läkare (som inte känner mig alls, skulle jag tro) och en person till blir av, förmodligen i slutet av april...


Kommentarer
Postat av: AnneLie

Lilla gumman, jag får följa med dig nästa gång. För man ska inte behöva vänta om det inte hänt en olycka eller liknande. Och om man måste vänta lite så ska en sköterska komma och berätta att läkaren blir något sen. Sen ska läkaren göra en vårdplan tillsammans med dig för det är du som ska kunna säga att det där känns okey men inte det ovs.

Din jobbcoach får se till att du kan "jobba" på bageri/konditori här nere hos oss. Kram vi saknar dig så mycket

2012-03-31 @ 08:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0