Mobiler och bilar

Igår hämtade jag ut min nya telefon. Jag kulle stoppa in mitt SIMkort i telefonen och trodde det skulle funka finfint... vilket det verkligen INTE gjorde.Jag insåg att jag behövde ett microSIMkort, vilket jag inte har. Skulle då beställa ett nytt kort, vilket gick åt helvete. Det enda svar jag fick var "Ett fel har inträffat, försökt igen senare." Efter att ha krånglat en timme var jag beredd att slänga ut både dator och min gamla mobil, eftersom jag även försökte beställa ett microSIM via mobilen.
Tillslut gav jag upp, otroligt nog, trots att jag är så satans envis.
 
En annan sak som hände igår... jag och chefen höll på att diskutera min lilla olycka. Vi snackade om halkan och efter ett tag säger chefen:
"Var det inre så att vi hörde på radion om minst trafiksäkra bilar?"
"Jo, och jag ylade rakt ut. De mest trafiksäkra bilarna var, om jag minns rätt Volvo, BMW och någea andra bilar. Den minst trafiksäkra bilen var Toyota Starlet, årsmodell 1997-1998. Vad var min bil? Jo, en Toyota Starlet årsmodell 1998..."
"Då hade de tydligen rätt."
 

Fixk låna mammas bil igår, eftersom jag inte har någon för tillfället. Satan vad den bilen är pigg! Du känner direkt när bilen ökar farten, du trycks mer eller mindre bakåt i sätet och sitter klistrad i det, haha.
Jag skulle köra igenom en rondell och jag morrar, när jag ser en lastbil:
"Kör inte ut nu, för satan!"
Vad händer? Jo, jag får lov att tvärnita, eftersom personen i lastbilen kör rakt ut. Jag tutar åt token och blir lagom irriterad, eftersom de som INTE är inne i rondellen har väjningsplikt, men bra många lastbilschaffisar struntar i det. Jag vet inte hur många gånger jag har fått lov att tvärnita eftersom de bara kör rakt ut. Vad tror de egentligen? Att störst går först eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0